AktualnościUncategorizedWycieczki

WYCIECZKA DO ZAKOPANEGO

6 czerwca 2023 roku uczniowie klas 4FTR i 4BT wyruszyli na wycieczkę szkolną do Zakopanego. W pierwszej kolejności poznawanie gór zaczęliśmy od Doliny Kościeliskiej. Dolina znajduje się w Tatrach Zachodnich, ma długość 9 km i jest drugą co do wielkości doliną po polskiej stronie Tatr. Jest najbardziej znaną, i jedną z najliczniej odwiedzanych tatrzańskich dolin. Wycieczkę rozpoczeliśmy w Kirach. Na trasie spotkaliśmy trzy charakterystyczne zwężenia, czyli tzw. Bramy. Są to odpowiednio: Niżnia (Brama Kantaka), Pośrednia (Brama Kraszewskiego) oraz Wyżnia Kościeliska Brama (Brama Raptawicka). Tuż przed Trzecią Bramą napotkaliśmy na Wąwóz Kraków zakończony jaskinią zwaną Smoczą Jamą. Mimo długiego trudu wędrówki dotarliśmy do zamierzonego punktu czyli Schroniska Górskiego na Hali Ornak. Z okien budynku rozciąga się widok na Kominiarski Wierch, Błyszcz i Bystrą. Później dotarliśmy jeszcze pod Wielką Krokiew i Krupówki, gdzie samodzielnie mogliśmy je zwiedzić oraz kupić pamiątki. Kolejnym miejscem do odwiedzenia było Morskie Oko, które jest bez wątpienia jedną z ikon Zakopanego. Droga nad jezioro jest dość męcząca – wije się długą 9 km, asfaltową wstęgą. Po drodze zatrzymaliśmy się przy Wodogrzmotach Mickiewicza. Powstały one na skalnym progu Doliny Roztoki, w miejscu, w którym znajdująca się wyżej boczna Dolina Roztoki „dochodzi” do położonej niżej Doliny Białki. Wodogrzmoty dzielą się na: Niżni, Pośredni i Wyżni. Po tych zapierających dech w piersiach widokach ruszyliśmy w dalszą drogę. Gdy dotarliśmy na miejsce wszyscy jednogłośnie stwierdziliśmy, że warto było przejść tę męczącą drogę, aby zobaczyć to zwane niegdyś Rybim Stawem największe i najpiękniejsze jezioro malowniczo położone w Tatrach, bardzo licznie i chętnie odwiedzane przez turystów. Podczas tej wycieczki mogliśmy się wiele nauczyć oraz zobaczyć dużo pięknych zakątków. Poznaliśmy uroki Tatr, Zakopanego.