REGULAMIN RADY WOLONTARIATU
ZESPOŁU SZKÓŁ CENTRUM KSZTAŁCENIA ROLNICZEGO
IM. AUGUSTA ZAMOYSKIEGO W JABŁONIU
I. Postanowienia ogólne:
- Wolontariat to bezpłatna, dobrowolna i świadoma działalność wykraczająca poza relacje rodzinno – koleżeńsko – przyjacielskie.
- Wolontariusz Rady wolontariatu działa na zasadach wolontariatu.
- Rada wolontariatu jest grupą działającą bezpłatnie i otwartą na wszystkie osoby wyrażające chęć pomocy innym.
- Rada wolontariatu stanowi narzędzie do koordynacji zadań z zakresu wolontariatu z ramienia Samorządu Uczniowskiego.
- Członkami Rady wolontariatu są uczniowie wybrani przez Samorząd Uczniowski w wyborach tajnych, równych
i powszechnych.
- Rada wolontariatu liczy pięć osób i jej kadencja trwa rok.
- Rada wolontariatu wybiera ze swojego grona przewodniczącego.
- Przewodniczący rady wolontariatu organizuje prace rady, prowadzi posiedzenia i odpowiada za dokumentację rady.
- Rada działa na terenie Szkoły pod nadzorem opiekunów.
- Rada wolontariatu współpracuje z dyrektorem w zakresie diagnozowania potrzeb, organizacji i realizacji zadań
w zakresie wolontariatu.
II. Cele i sposoby działania:
- Celem Rady wolontariatu jest rozwijanie wśród młodzieży szkolnej postawy wrażliwości i empatii na potrzeby innych, zaangażowania, życzliwości i bezinteresowności.
- Diagnozowanie potrzeb społecznych w środowisku szkolnym.
- Diagnozowanie potrzeb społecznych w otoczeniu szkoły.
- Opiniowanie oferty działań wolontariackich.
- Decydowanie o konkretnych działaniach do realizacji.
III. Postanowienia końcowe:
- Posiedzenia Rady wolontariatu odbywają się nie rzadziej niż raz na półrocze.
- Zmiana regulaminu powinna być zatwierdzona przez członków Rady.
- Regulamin obowiązuje wszystkich członków Rady wolontariatu.
- Rozwiązania Rady może dokonać tylko Dyrekcja Szkoły.
- Samorząd Uczniowski ZSCKR w Jabłoniu aktywnie wspiera działania Rady.