Uncategorized

język rosyjski I PT

30.03.2020

Temat: Współczesna młodzież.

 

1.Powtórzenie i utrwalenie materiału z poprzedniego tematu – cechy charakteru.

Na początek proponuję powtórzenie i utrwalenie nazw cech charakteru. Przygotowałam gry językowe:

https://learningapps.org/watch?v=pq3ugc0kc20

https://learningapps.org/watch?v=p3v1yy4x220

https://learningapps.org/watch?v=pe3a6ixc320

2.Wprowadzenie końcówek rzeczowników i przymiotników w celowniku.

Zapoznajcie się proszę z tabelą na stronie 78 w podręczniku (zdjęcie umieszczone również w prezentacji). Przygotowałam dodatkowe tabele w prezentacji (slajd 2 i 3). Proszę przeanalizujcie końcówki przymiotników i rzeczowników i przetłumaczcie pisemnie w zeszycie zdania umieszczone na 4 slajdzie.

Prezentacja  – Współczesna młodzież  Współczesna młodzież

3.Czytanie oraz słuchanie nagrania tekstu.

Proszę przeczytajcie wypowiedzi 4 osób i dobierzcie do nich zdjęcia (ćw. 3 str. 78 w podręczniku). Następnie posłuchajcie z płyty nagrania nr 66 i sprawdźcie swoje odpowiedzi. Zdjęcie ćwiczenia oraz nagranie znajdują się również w prezentacji (slajd 5).

NAGRANIE 66

4.Czytanie tekstu i odpowiadanie na pytania.

Proszę zapoznajcie się z profilem Artioma i odpowiedzcie na pytania – ćw. 4 str. 79 w podręczniku (zdjęcie ćwiczenia umieszczone również w prezentacji – slajd 6).

5.Oglądanie krótkich filmików z rosyjskich stron internetowych.

Na ostatnim slajdzie umieściłam linki do rosyjskich stron internetowych, na których znajdziecie krótkie filmiki – badanie socjologiczne na temat: „Czym żyje współczesna młodzież w Rosji?”.

https://yandex.ru/video/preview/?filmId=4514702411426036982&text=%D0%A1%D0%BE%D0%B2%D1%80%D0%B5%D0%BC%D0%B5%D0%BD%D0%BD%D0%B0%D1%8F+%D0%BC%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D0%B4%D1%91%D0%B6%D1%8C&where=all

 

https://yandex.ru/video/preview/?filmId=11720354593286171919&text=%D0%A1%D0%BE%D0%B2%D1%80%D0%B5%D0%BC%D0%B5%D0%BD%D0%BD%D0%B0%D1%8F+%D0%BC%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D0%B4%D1%91%D0%B6%D1%8C&where=all

Zachęcam do tworzenia własnych gier językowych. Możecie zalogować się na stronie:

https://learningapps.org/myapps.php

Stwórzcie własną grę i do 3 kwietnia 2020 r prześlijcie mi link do wersji pełnoekranowej na dzienniku lub na adres: radkowska.zsckrjablon@gmail.com

W treści wiadomości napiszcie kto jest autorem pracy.

Otrzymacie ocenę za wykonanie dodatkowego zadania. Zadanie to jest dla chętnych uczniów.

Wszelkie pytania proszę kierować przez dziennik bądź na wskazany wcześniej adres.

Pozdrawiam

Urszula Rądkowska