Uncategorized

Język polski

Drodzy Uczniowie,

na ostatnich zajęciach lekcyjnych omawialiśmy fragmenty „Granicy” Z. Nałkowskiej.

Zwracam się do Was z ogromną prośbą, byście obejrzeli filmową adaptację tej szkolnej lektury. https://vod.pl/filmy/granica/w91k8bg

„Jest się takim, jak myślą o nas ludzie, nie takim, jak myślimy o sobie my, jest się takim, jak miejsce, w którym się jest”.

Uczniowie o numerach w dzienniku  1, 2 i 3  proszeni są o odpowiedź na pytania: W jakiej rodzinie wychował się bohater? W jaki sposób i dzięki komu zdobywał wykształcenie? Jakie były kolejne etapy jego kariery? Z jakimi perypetiami i problemami uczuciowymi zmagał się Zenon?

Uczniowie o numerach w dzienniku  4, 5  i 6  – pamiętając, że interesują Was tylko emocje, w kilku krótkich zdaniach wyraźcie swoją emocjonalną opinię na temat postępowania i decyzji Zenona zarówno życiu osobistym, jak i zawodowym. Przedstawcie także, jak przeżywa swoje problemy bohater.

Uczniowie o numerach w dzienniku  7, 8 i 9 – pamiętając, że będziecie podkreślali wady bohatera i podważali jego decyzje,  zbierzcie argumenty podające w wątpliwość racje Zenona. Uczyńcie to najpierw w imieniu Justyny, żony, mieszkańców miasta, potem we własnym.

Uczniowie o numerach w dzienniku 10 i 11 – pamiętając, że będziecie zgadzali się z Zenonem, wskażcie zalety bohatera i pozytywne skutki jego decyzji.

Zachęcam Was do przesyłania swoich prac na mojego e-maila do 25.03.2020r. Liczę na odpowiedzi, każdy Wasz wysiłek postaram się pozytywnie ocenić.

Pozdrawiam Was serdecznie !