Drodzy Uczniowie,
na ostatnich zajęciach lekcyjnych omawialiśmy fragmenty „Granicy” Z. Nałkowskiej.
Zwracam się do Was z ogromną prośbą, byście obejrzeli filmową adaptację tej szkolnej lektury. https://vod.pl/filmy/granica/w91k8bg
„Jest się takim, jak myślą o nas ludzie, nie takim, jak myślimy o sobie my, jest się takim, jak miejsce, w którym się jest”.
Uczniowie o numerach w dzienniku 1, 2 i 3 proszeni są o odpowiedź na pytania: W jakiej rodzinie wychował się bohater? W jaki sposób i dzięki komu zdobywał wykształcenie? Jakie były kolejne etapy jego kariery? Z jakimi perypetiami i problemami uczuciowymi zmagał się Zenon?
Uczniowie o numerach w dzienniku 4, 5 i 6 – pamiętając, że interesują Was tylko emocje, w kilku krótkich zdaniach wyraźcie swoją emocjonalną opinię na temat postępowania i decyzji Zenona zarówno życiu osobistym, jak i zawodowym. Przedstawcie także, jak przeżywa swoje problemy bohater.
Uczniowie o numerach w dzienniku 7, 8 i 9 – pamiętając, że będziecie podkreślali wady bohatera i podważali jego decyzje, zbierzcie argumenty podające w wątpliwość racje Zenona. Uczyńcie to najpierw w imieniu Justyny, żony, mieszkańców miasta, potem we własnym.
Uczniowie o numerach w dzienniku 10 i 11 – pamiętając, że będziecie zgadzali się z Zenonem, wskażcie zalety bohatera i pozytywne skutki jego decyzji.
Zachęcam Was do przesyłania swoich prac na mojego e-maila do 25.03.2020r. Liczę na odpowiedzi, każdy Wasz wysiłek postaram się pozytywnie ocenić.
Pozdrawiam Was serdecznie !