01.04.2020.
Temat pierwszej lekcji:
„Powtórzenie materiału”.
Temat drugiej lekcji:
„Przemysł mleczarski. Nie sądzę. że ona jest gotowa mieć cielaka – mówienie.
Plan przebiegu lekcji:
- Utrwalanie słownictwa związanego z hodowlą drobiu , odmiany kurczaków oraz zwrotów używanych w rozmowie przy składaniu zamówienia: I’d like to order some chicks, Is there any particular breed you’re interested in?, I’ll take half a dozen, etc.
- Zapoznanie uczniów ze: słownictwem związanym z produkcją mleka (milk herd, milking parlor, udders, milk pipeline, pasteurize, homogenize); słownictwem związanym z hodowlą (milk herd, nursery barn, bull calves, heifers, house); zwrotami używanymi przy wyrażaniu opinii: I think it’s time for…, But I don’t think she’s ready, That’s the right age if you ask me, etc.
- Czytanie blogu na stronie internetowej (webpage) rodzinnego gospodarstwa mleczarskiego
- Wykonanie zadań typu prawda/ fałsz; uzupełnianie zdań wyrazami z banku słów;dopasowywanie wyrazów do definicji; pytanie o opinię; wyrażanie opinii, sugerowanie
- Wymienianie popularnych w Polsce produktów mleczarskich
- Wyjaśnianie, jak technologia zmieniła produkcję nabiału
- Pisanie planU (plan) przeniesienia młodej jałówki do stada mlecznego zawierający następujące dane: wiek zwierzęcia, jego waga, cel, zmiany i planowany termin przeniesienia (making a plan)
- Zadania do zrobienia:1,2,3,4,9 str.10-11
Podręcznik STUDENT BOOK 2. Link do podręcznika w formacie PDF:
https://zsckrjablon.pl/wp-content/uploads/2020/03/Students-book.pdf
Wszelkie pytania proszę kierować na mailowy adres elikor@onet.pl lub przez dziennik elektroniczny . Jestem do dyspozycji na Messengerze w razie gdybyście potrzebowali doraźnej pomocy. Lekcje on-line poprzez wideo rozmowy są nadal aktualne.
Pozdrawiam.
Galina Kuchta.