Uncategorized

Zajęcia praktyczne-technologia gastronomiczna Klasa I PT, gr.1

Dzień dobry;

28.05.2020 r.

Temat zajęć: Sporządzanie potraw z wykorzystaniem serów.

Ilość jednostek lekcyjnych- 4

Cel zajęć: uczeń po zakończenie zajęć będzie umiał:

– wyjaśnić różnicę w sposobie otrzymywania serów twarogowych i podpuszczkowych,

– dokonać podziału serów w zależności od różnych kryteriów podziału,

– wskazać zastosowanie serów w produkcji potraw,

– sporządzić potrawy z wykorzystaniem sera twarogowego i podpuszczkowego.


Drodzy uczniowie;

  • Proszę zapoznać się z materiałem dla ucznia: Sporządzanie potraw z wykorzystaniem serów
  • W zeszycie zajęć zapiszcie najważniejsze informacje dotyczące: otrzymywania serów, podziału serów oraz ich zastosowania
    do produkcji potraw.
  • Obejrzyjcie przykładowe filmy  prezentujące sposób wykonania wybranych potraw z użyciem serów. Zachęcam do odwiedzenia portalu Youtube i obejrzenia innych filmików przedstawiających wykonanie różnych potraw z użyciem serów. Zasoby tego portalu są dość obszerne.

https://www.youtube.com/watch?v=yqLHAcLYjlA

Zadanie

  1. Sporządź dowolną potrawę, której głównym składnikiem jest ser podpuszczkowy lub twarogowy. 
  2. Dla potrawy którą będziesz wykonywał/a wykonaj schemat przebiegu procesy technologicznego i przedstaw go w formie graficznej. 

RECEPTURY- potrawy z wykorzystaniem serów 

Wyniki swojej pracy przyślijcie na moją skrzynkę pocztową do dnia 3 czerwca 2020 r.

Życzę przyjemnej i bezpiecznej pracy

Sylwia Grzywaczewska