Uncategorized

Zajęcia praktyczne – eksploatacja pojazdów rolniczych 2BT gr 2

22-04-2020

Temat: Rozróżnianie elementów budowy i działania: mechanizmów hydraulicznych, zaczepowych, instalacji pneumatycznej ciągnika i przyczepy

Celem zajęć jest nabycie umiejętności rozróżniania mechanizmów ciągnika i przyczepy.

I. Zapoznaj się z załączonym dokumentem Mechanizmy i zespoły pojazdów stosowanych w rolnictwie

II. Korzystając z Rozdziału 5 Instrukcji obsługi kołowych ciągników rolniczych Zefir 40 i Zefir 40K firmy Pronar http://www.pronar.pl/pdf/instrukcje/ZEFIR%2040_40K_PL.pdf zrób zestawienie w dowolnym edytorze tekstu podając krótką charakterystykę budowy, działania i możliwości pracy następujących układów i urządzeń:

  1. Trzypunktowy układ zawieszenia.
  2. Urządzenia zaczepowe.
  3. Podnośnik hydrauliczny i jego sterowanie.
  4. Układ hydrauliki zewnętrznej
  5. Układ pneumatyczny do hamowania przyczep.

III. Korzystając z rozdziału I instrukcji (określenie motogodziny i wzór) oblicz ile motogodzin wskaże licznik ciągnika o obrotach znamionowych silnika 2400 obr/min, który przepracował 1000 godzin, zakładając hipotetycznie, że:

  • ciągnik pracował tylko na obrotach minimalnych 750 obr/min
  • z maksymalnym momentem obrotowym 142 Nm przy obrotach 1500 obr/min

Zestawienie Charakterystyki budowy, działania i możliwości pracy układów i urządzeń ciągników Zefir oraz obliczenia wyliczenia motogodzin prześlij na adres: leszek.koczkodaj@gmail.com

Opracował Leszek Koczkodaj