3CB (SB_I)Zdalne Lekcje

Wychowanie fizyczne kl. III CB

28.04.2020

Temat: Ćwiczenia relaksacyjne. Elementy treningu jogi.

Dzień dobry,

Dzisiejszą lekcję poświęcimy na poznaniu świetnego sposobu relaksacji, a mianowicie zagłębimy się w tajniki jogi. Dowiemy się jak uzyskać równowagę między ciałem i duszą, omówimy kilka podstawowych pozycji i ćwiczeń oraz przeanalizujemy wpływ treningu relaksacyjnego na organizm.

Ćwiczenia relaksacyjne pozwalają zredukować stres i wspomagają prawidłowe funkcjonowanie układu nerwowego. Są więc wskazane tym osobom, które na co dzień zmagają się z presją otoczenia czy po prostu prowadzą szybkie tempo życia. Wielogodzinne spędzanie czasu w pracy czy szkole nie przyczynia się do poprawy jakości życia, przez co nasilają się kłopoty związane z odczuwaniem niepokoju, zwiększonego napięcia mięśni czy powtarzających się bólów głowy. Ćwiczenia relaksacyjne są więc świetną metodą na wyciszenie organizmu. Mogą wykonywać je zarówno osoby dorosłe, jak i młodzież oraz dzieci.

Joga to system ćwiczeń fizycznych, umysłowych i oddechowych, pochodzący z Indii. Joga ma wiele odmian, ale dziś najczęściej praktykuje się hatha-jogę, która skupia się na asanach, pranajamie i medytacji. Joga uznawana jest nie tylko za system ćwiczeń, ale także filozofię życiową. Joga oddziałuje na niemal wszystkie układy i narządy znajdujące się w ludzkim ciele! Regularna praktyka (minimum trzy razy w tygodniu przez co najmniej jedną muhurtę – 48 minut) przynosi niezastąpione efekty zdrowotne już po pierwszym miesiącu! Asany, czyli pozycje jogi, działają na ciało w czterech płaszczyznach: ucisku, rozciągania, wzmacniania i relaksu. Dzięki nim aktywizujemy układ nerwowo-mięśniowy i nerwowo-gruczołowy, co przekłada się na jakość naszego zdrowia i sprawnego umysłu.

Zapoznajcie się z treścią załącznika:

28.04.2020 (2) plik do pobrania

W razie pytań kontaktujcie się ze mną przez e-dziennik

Pozdrawiam

Artur Paterek