Uncategorized

Wychowanie fizyczne kl. I CB

21.05.2020

Temat: Doskonalenie chwytu oburącz i podania jednorącz półgórnego w piłce ręcznej.

Dzień dobry,

na poprzednich lekcjach poznaliście technikę podań oraz chwytów w piłce ręcznej. Dla przypomnienia obejrzyjcie poniższy film:

Doskonalenie tych elementów jest bardzo istotne, gdyż podczas gry elementy te wykorzystywane są najczęściej. Ważne jest aby podania były precyzyjne i szybkie, a chwyty pewne.

 

Ćwiczenia doskonalące:

1. Podania piłki w dwójkach.

2. Podanie piłki w dwójkach (ustawienie przodem do siebie). Jeden ćwiczący porusza się przodem, drugi tyłem. Po przebiegnięciu pewnego odcinka następuje zmiana ról.

3. Ćwiczący ustawieni w rzędzie. Przed nimi co parę metrów stoi kilku zawodników stałych. Pierwszy z rzędu biegnie podając i otrzymując piłkę od zawodników stałych. Po ukończeniu ćwiczenia, ćwiczący wraca na koniec swojego rzędu.

4. Ćwiczący ustawieni w rzędzie. Naprzeciw ułożone są piłki (trzy lub więcej). Odległość między piłkami wynosi 3 m. Z boku piłek stoją uczniowie stali. Pierwszy uczeń z rzędu biegnie, podnosi piłkę i podaje ją do zawodnika stojącego z boku, biegnie dalej, podnosi drugą piłkę etc. Po ukończeniu ćwiczenia wraca na koniec swojego rzędu. Zawodnicy stojący z boku, odnoszą piłki i wracają na swoje miejsce. Po 5 minutach zmiana zawodników stojących z boku.

5. Uczniowie dobrani w dwójki. Podania w biegu-gwizdek-jeden uczeń kozłuje, drugi stara się zabrać mu piłkę-gwizdek-podania w biegu.

6. Podania piłki w rzędach, po podaniu uczeń wraca na koniec swojego rzędu.

7. Ustawienie uczniów w czwórkach (jedna piłka). Piłka podawana jest po obwodzie kwadratu, a ćwiczący zmieniają ze sobą miejsca po długich bokach prostokąta (przerywana strzałka-podanie).

8. Uczniowie ustawieni na obwodzie koła. W środku znajduje się dwóch ćwiczących. Jeden z nich ma piłkę, podaje ją na obwód, biegnie na miejsce ucznia, któremu podał piłkę, ten z kolei podaje i biegnie do środka, a środkowy podaje i biegnie znów na obwód etc.

9. Gra „Do 10 podań”

Uczniowie podzieleni na dwa zespoły. Zawodnicy wymieniają między sobą podania (głośno licząc). Drużyna przeciwna stara się przejąć piłkę. Po przejęciu piłki, wymieniają podania między sobą( nie ma podań powrotnych). Drużyna zdobywa punkt, gdy wykona 10 podań z rzędu. Wygrywa zespół, który zdobędzie więcej punktów.

 

W razie pytań piszcie do mnie przez e-dziennik

Pozdrawiam

Artur Paterek