1PT (Tech)Zdalne Lekcje

Matematyka 1PT

Dzień dobry!

11.05 (2h)

Dzisiaj przez dwie lekcje będziemy realizowali jeden temat.

Będziecie pracowali z podręcznikiem, w oparciu o film, który Wam udostępnię. Na filmie przedstawiona jest cała lekcja do tego tematu. Jeśli ktoś chce się tego dobrze nauczyć, może obejrzeć cały. Proszę wykonać wszystkie polecenie zgodnie z kolejnością jaką Wam podam.

 

Temat: Wykres funkcji liniowej.

 

1. Zapiszcie temat do zeszytu: Wykres funkcji liniowej.

2. Proszę uruchomić film i na jego podstawie wykonać zadania:

Film 1: https://www.youtube.com/watch?time_continue=18&v=w3t1s9oHY4s&feature=emb_logo

[Na filmiku po lewej stronie macie zapisaną definicję funkcji liniowej oraz polecenia do zadań]

a) Przepisujecie do zeszytu definicję funkcji liniowej oraz przykłady jakie zapisuje Pani na tablicy
(przykłady w których odczytuje wartości parametrów a i b);

b) Przerysowujecie do zeszytu rozwiązany PRZYKŁAD 1 Z FILMU;

c) Przerysowujecie do zeszytu, z filmu z PRZYKŁADU 2 PODPUNKT A (tabelka też powinna być w zeszycie);

[film oglądacie od 1 do 10 minuty]

d) W zeszycie próbujecie samodzielnie rozwiązać Ćw. 1 str. 208 podpunkt a i b – zasada jest taka sama jak w przykładach z filmiku (najpierw robicie tabelkę, następne prowadzicie prosta przechodząca przez wyznaczone punktu);

 

3. Zapisujecie  do zeszytu:

a) Definicję str. 209 (o współczynniku kierunkowym);

b) Twierdzenie str. 209 ( obie fioletowe ramki).

 

4. Przesuwamy film na 40 minutę i oglądamy do 42:20 w jaki sposób Pani rozwiązuje przykład 7.

Film 1: https://www.youtube.com/watch?time_continue=18&v=w3t1s9oHY4s&feature=emb_logo

a)  W zeszytach rozwiązujecie Ćw. 4 str. 209 (na podstawie przykładu 7 z filmu).

 

5.  Wracamy do filmiku i oglądamy jak należy rozwiązać przykład 8 (oglądamy od 42:20 do 47:35)

Film 1: https://www.youtube.com/watch?time_continue=18&v=w3t1s9oHY4s&feature=emb_logo

a) Do zeszytu należy przepisać Z PRZYKŁADU 8 PODPUNKT A i B

b) W zeszytach rozwiązujecie samodzielnie Ćw. 5 podpunkt (a) str. 210.

 

6. Przeanalizujecie przykład 5 str. 210 w podręczniku.

a) Na podstawie przykładu 5 wykonajcie Ćw. 6 str. 210 podpunkt (a)
(należy zapisać wzór funkcji liniowej y=ax+b – wstawiając w miejsce a i b podane liczby).

 

7. W zeszycie – na kolorowo zapiszcie zdanie:

–> Współczynnik b we wzorze funkcji liniowej f(x) = ax+b wskazuje punkt przecięcia prostej będącej wykresem funkcji z osią OY.

oraz

–> Twierdzenie ze str. 211

8. Obejrzycie film (od początku do 9 minuty) , w którym jest wytłumaczone zastosowanie Twierdzenia, które przed chwilą przepisaliście:

Film 2: https://www.youtube.com/watch?v=mqJsjLqCqlQ

a) przepiszcie do zeszytu  Z PRZYKŁADU 2 PODPUNKT A

b) na podstawie tego co obejrzeliście i przepisaliście do zeszytu wykonajcie Ćw.7 przykład (a) str. 211

 

Tyle na dziś 🙂

Potwierdzeniem Waszej obecności będzie wykonanie wszystkich ćwiczeń! Na zdjęcia czekam do jutra do godziny. 20.00.

Za przesłanie zdjęcia wykonanych zadań oraz przepisanie odpowiednich twierdzeń i przykładów wstawiam obecność oraz (+++) (warunkiem jest oddanie pracy w terminie).

Macie 8 punktów do zrealizowania. Możecie zapisywać sobie w zeszycie punkt który realizujecie, w ten sposób może niczego nie ominiecie.

Wszystkie zadania jakie macie do rozwiązania są rozwiązane na filmiku. Jeśli ktoś obejrzy, potem spróbuje sam rozwiązać i dalej mu nie będzie szło, niech znowu wróci do filmiku. Filmiki możecie otwierać nieskończoną ilość razy. Dlatego nie wyobrażam sobie, żeby ktoś nie był w stanie zrobić choć jednego prostego przykładu. Najprostszym zadaniem jakie macie do wykonania jest ćw. 4 str. 209. Aby zrobić to ćwiczenie, musicie zrealizować punkt 4. Wierzę w Was i wiem, że dacie sobie z tym radę 🙂 Gdyby jednak były jakieś problemy i wątpliwości – PISZCIE i PYTAJCIE – będę pomagać 🙂

Proszę się kontaktować najlepiej przez messengera lub pocztę: marlena.lotek1@gmail.com

 

Poprawa sprawdzianu dla osób chętnych odbędzie się w środę – prześlę link do testu. Na grupie na facebooku macie podany harmonogram popraw wszystkich kartkówek i sprawdzianów.

 

Pozdrawiam,
Marlena Lotek.