Dzień dobry!
Na poprzednich lekcjach dowiedzieliście się kiedy dwie proste są równoległe ( kiedy ich współczynniki kierunkowe są takie same), na dzisiejszych lekcjach poznacie warunek prostopadłości prostych oraz przećwiczycie to na zadaniach.
25.05 (2h)
Temat: Warunek prostopadłości prostych.
- Zapiszcie temat w zeszycie: Warunek prostopadłości prostych.
- Uruchomcie film: https://www.youtube.com/watch?time_continue=18&v=rAq7i9uQX0s&feature=emb_logo
—->
a) Oglądamy od początku do 4 minuty. Zatrzymujemy film – przepisujemy TWIERDZENIE o którym Pani mówi do zeszytu.—->
b) Oglądamy dalej – z filmu przepisujemy do zeszytu polecenie z Przykładu 1 i rozwiązanie PODPUNKTU A,B,C.
c) Samodzielnie w zeszycie – na podstawie obejrzanego rozwiązania przykładu – rozwiązujecie Ćw. 3 PRZYKŁAD (A,B,C) str. 227—->
d) Oglądamy od 8:45 do 19:03. Zapoznajemy się z rozwiązaniem PRZYKŁADU 2, do zeszytu przepisujemy rozwiązanie PODPUNKTU (A,B).
e) Samodzielnie w zeszycie – na podstawie obejrzanego rozwiązania przykładu – rozwiązujecie Ćw. 5 PRZYKŁAD (A,B,C) str. 227 oraz zad. 1 PRZYKŁAD (A,B) str. 228—->
f) Oglądamy od 19:04 do 28:25. Zapoznajemy się z rozwiązaniem PRZYKŁADU 3, do zeszytu przepisujemy rozwiązanie PODPUNKTU (A).
g) Samodzielnie w zeszycie – na podstawie obejrzanego rozwiązania przykładu – rozwiązujecie Ćw. 6 PRZYKŁAD (A) str. 228—->
h) Oglądamy od 28:25 do 33:36. Zapoznajemy się z rozwiązaniem PRZYKŁADU 4, do zeszytu zapisujemy rozwiązanie PODPUNKTU (A,B).
i) Samodzielnie w zeszycie – na podstawie obejrzanego rozwiązania przykładu – rozwiązujecie Ćw. 7 PRZYKŁAD (A,B) str. 228—->
j) Oglądamy od 33:37 do 37:10. Zapoznajemy się z rozwiązaniem PRZYKŁADU 5, do zeszytu zapisujemy rozwiązanie PODPUNKTU (A,B).
—->
k) Oglądamy od 43:50 do 1:00:06. Zapoznajemy się z rozwiązaniem PRZYKŁADU 6, do zeszytu zapisujemy rozwiązanie PODPUNKTU (A,B).
l) Samodzielnie w zeszycie – na podstawie obejrzanego rozwiązania przykładu – rozwiązujecie Zad.2 PRZYKŁAD (A) str. 228
Tyle na dziś. Może wydaje się dużo, ale jest to materiał przeznaczony na dwie godziny lekcyjne. Zadania do samodzielnego rozwiązania nie są trudne – każde zadania jest omówione na filmie. Jeśli coś jest nie zrozumiałe możecie każdy przykład oglądać nawet po 100 razy 🙂 Temat jest ważny, skupcie się kiedy będziecie słuchać i wykonywać zadania.
W ramach potwierdzenia obecności proszę DZISIAJ (do końca dnia) przesłać zdjęcie:
– zapisanego tematu;
– zapisanego twierdzenia;
– przepisanego rozwiązania PRZYKŁADU 1 PODPUNKT (A,B,C) z film;
– wykonanego ćw. 3 str. 227 (a,b,c);
– przepisanego rozwiązania PRZYKŁADU 2(A,B) z filmu;
– przepisanego rozwiązania PRZYKŁADU 5(A,B) z filmu.
Za przepisanie i wykonanie pozostałych zadań wstawiam (+++) – 3 plusy 🙂
W razie problemów i wątpliwości proszę pisać.
Pozdrawiam,
Marlena Lotek.