Data: 27.04.2020 r.
Temat: Otwartość na zmiany.
W pracy zawodowej szczególnie ważna jest otwartość na zmiany. Jest to podyktowane wieloma zmianami, które zachodzą na rynkach światowych, w gospodarce kraju, w danej branży, w zakresie zwyczajów, technologii i przepisów prawa.
Pracodawca wymaga, aby pracownik był:
-gotowy na nowości;
– chętny do nauki;
– odważny, cierpliwy we wprowadzaniu nowych rozwiązań;
– przewidujący aktualne i przyszłe potrzeby swojej firmy.
Osoby otwarte na zmiany
Przyjmują nadchodzące zmiany, akceptują je i wdrażają.
Zgadzają się z tym, iż zarówno one same jak i organizacja, w której pracują, by się rozwijać, muszą się zmieniać.
Są otwarte na nowe propozycje, a także same wychodzą z inicjatywą zmian.
Łatwo przystosowują się do nowych warunków i wymagań, a działanie w nowym środowisku nie wpływa na poziom ich wydajności.
Angażują się w proces wdrażania zmian, często same wychodzą z propozycjami dokonania zmian w funkcjonowaniu firmy.
Podejmują wysiłek w celu rozwoju swojej osoby, wiedzy i kompetencji zawodowych oraz są gotowe zastosować zdobytą wiedzę.
Podsumowanie
Nie wszyscy pracownicy lubią zmiany. Wiele osób przyzwyczaja się do określonych zasad pracy i czuje się z tym bezpiecznie. Jednak następujące w otoczeniu zamiany wymuszają konieczność przystosowywania się do nowych warunków i do ciągłego doskonalenia zawodowego.
Zadanie dla ucznia:
Zastanów się i odpowiedz sobie w myślach:
Czy lubisz zmieniać coś w swoim otoczeniu?
Czy lubisz zmieniać ustalone reguły, rytuały lub zwyczaje?
Czy łatwo przystosowujesz się do nowych warunków i wymagań?
Anna Gronowska