06.05.2020
Temat: Sport to zdrowie.
Celem dzisiejszej lekcji jest wskazanie pozytywnego wpływu sportu na nasze ciało i samopoczucie oraz poznanie i utrwalenie nazw wewnętrznych organów człowieka.
Obejrzyjcie proszę krótki filmik:
Zapiszcie proszę przytoczone w filmiku argumenty:
Как спорт влияет на наше тело и самочувствие? – Jak sport wpływa na nasze ciało i samopoczucie?
– вырабатываются полезные гормоны – wytwarzane są pożyteczne hormony
– улучшается кровообращение – poprawia się krążenie krwi
– усиливается метаболизм – wzrasta metabolizm
– выровнивается чистота дыхания – wyrównuje się czystość oddychania
– повышается выносливость организма – wzrasta wytrzymałość organizmu
– исчезает безсонница – znika bezsenność
-увеличивается чувство уверенности – wzrasta poczucie pewności siebie
– мозг принимает быстрые правильные решения – mózg podejmuje szybkie prawidłowe decyzje
– увеличывается продолжительность жизни – wzrasta oczekiwana dłogość życia
A jakie znaczenie według ekspertów mają ćwiczenia fizyczne? Poczytajcie:
Физические упражнения:
– могут помочь чувствовать себя более счастливыми – mogą pomóc czuć się bardziej szczęśliwym
– могут помочь избавиться от лишнего веса – mogą pomóc pozbyć się zbędnej wagi
– полезны для мышц и костей – są korzystne dla mięśni i kości
– увеличивают запас энергии в организме – zwiększają zapas energii w organiźmie
– уменьшают риск развития хронических заболеваний – zmniejszają ryzyko rozwoju chorób przewlekłych
– способствуют улучшению состояния кожи – wpływają na poprawę stanu skóry
– способствуют улучшению памяти и других функций мозга – wpływają na poprawę pamięci i innych funkcji mózgu
– помогают лучше расслабляться и улучшают сон – pomagają lepiej zrelaksować się i poprawiają sen
– уменьшают боли – zmniejszają ból
Kolejnym celem naszej lekcji jest poznanie i utrwalenie nazw wewnętrznych organów człowieka.
Obejrzyjcie proszę krótki filmik. Postarajcie się powtórzyć głośno po lektorze nazwy organów wewnętrznych człowieka.
„Строение тела человека. Что у нас внутри!”
Zapiszcie nazwy:
Внутренние органы человека – wewnętrzne organy człowieka
Трахея – tchawica
Лёгкие – płuca
Сердце – serce
Диафрагма – przepona
Печень – wątroba
Железный пузырь – woreczek żółciowy
Почки – nerki
Желудок – żołądek
Мочеточники – moczowody
Яичники – jajniki
Тонкая кишка – jelito cienkie
Толстая кишка – jelito grube
Мочевой пузырь – pęcherz moczowy
Селезёнка – śledziona
Поджелудочная железа (панкреас) – trzustka
Щитовидная железа – tarczyca
Пищевод – przełyk
Rozwiążcie kartę pracy. Obrazki zostały ponumerowane. Zdjęcie rozwiązania prześlijcie na adres: radkowska.zsckrjablon@gmail.com
KARTA PRACY – Organy wewnętrzne człowieka
Chętnym uczniom polecam przeczytanie tekstu „Bieg dla zdrowia”. Słowa przetłumaczone na marginesie pomogą wam go zrozumieć.
Na podsumowanie obejrzyjcie krótki filmik o wpływie sportu i ćwiczeń na nasz organizm i samopoczucie:
„Спорт и здоровье. Почему спорт так важен для здоровья”
Piszcie na dzienniku lub na wskazany wcześniej adres e – mail.
Życzę przyjemnej pracy. Czekam na rozwiązania zadań.
Urszula Rądkowska