30.04.2020
Temat: Pory roku.
Celem dzisiejszej lekcji jest poznanie oraz utrwalenie nazw pór roku, miesięcy oraz poznanie wyrażeń charakteryzujących poszczególne pory roku.
1.Wprowadzenie słownictwa.
Na początku poznajcie nazwy pór roku i miesięcy. Obejrzyjcie krótki filmik, powtarzajcie po lektorze:
Zapiszcie nazwy. Pamiętajcie, że tylko w 3 nazwach miesięcy nie piszemy na końcu znaku miękkiego? W których? Popatrzcie.
Времена года (pory roku): весна – wiosna; лето – lato; осень – jesień; зима – zima
Месяцы (miesiące): январь – styczeń; февраль – luty; март – marzec; апрель – kwiecień; май – maj; июнь – czerwiec; июль – lipiec; август – sierpień; сентябрь – wrzesień; октябрь – październik; ноябрь – listopad; декабрь – grudzień
2.Rozwiązywanie ćwiczeń.
Posłuchajcie nagrania nr 41 i spróbujcie rozwiązać ćwiczenie 1, następnie posłuchajcie nagrania 42 i wykonajcie ćwiczenie 2
NAGRANIE 41
NAGRANIE 42
Posłuchajcie teraz krótkich charakterystyk pór roku:
Przeczytajcie krótkie opisy pór roku. Postarajcie się odpowiedzieć na pytania pod każdym z opisów. Zwróćcie uwagę na słówka przetłumaczone na marginesie, pomogą wam w zrozumieniu tekstów. Na marginesie znajdują się również nazwy miesięcy podzielone na wiosenne, letnie itd.
Po przeczytaniu wypiszcie z tekstów w zeszycie oznaki każdej z pór roku (признаки весны, лета, осени и зимы). Prześlijcie zdjęcie na adres: radkowska.zsckrjablon@gmail.com
Otrzymacie ocenę.
3.Podsumowanie.
W celu powtórzenia i utrwalenia wyrażeń umieszczam prezentacje przygotowane przez uczniów:
– nazwy miesięcy i pór roku
PREZENTACJA Miesiące
– wyrażenia do charakterystyki pór roku
PREZENTACJA Pory roku
Posłuchajcie i powtórzcie:
Miesiące i pory roku „Месяцы и времена года”
https://www.youtube.com/watch?v=TkuJDHBtz10&list=PLnpFXmMoF2PcnGB2SQvEBnG-YLI4gfCvm&index=8
https://www.youtube.com/watch?v=8Tnb1jkc63Q&list=PLnpFXmMoF2PcnGB2SQvEBnG-YLI4gfCvm&index=9
„Характеристика времён года”
Czekam na rozwiązania ćwiczenia. Piszcie na dzienniku lub na adres: radkowska.zsckrjablon@gmail.com
Przysyłajcie rozwiązania poprzednich zadań.
Pozdrawiam
Urszula Rądkowska