Dzień dobry,
Kolejne dwie godziny zajęć lekcyjnych przeznaczymy na odczytanie spektaklu „Makbet” A. Wajdy, jako autorskiej interpretacji tragedii Szekspira.
1.04.2020 r. i 2.04.2020 r.
Temat: Niczym jest wszystko, jeśli spełnione marzenie nie cieszy … „Makbet” w reżyserii Andrzeja Wajdy.
W ramach wstępu do dzisiejszych zajęć proszę zalogowac się na stronę https://epodreczniki.pl/a/william-shakespeare—najslynniejszy-dramaturg-w-dziejach-ludzkosci/DQfrxMfzQ i zapoznać się z informacjami dotyczącymi W. Szekspira- najsłynniejszego dramaturga w dziejach ludzkości.
Znajdziecie tam informacje dotyczące życia i twórczości W. Szekspira oraz szczegółowe omówienie teatru elżbietańskiego.
Zachęcam Was do wejścia na stronę www.shakespearesglobe.com gdzie znajdziecie wizualizację teatru The Globe z perspektywy sceny, dziedzińca, środkowej i górnej galerii. Dodatkowe informacje na temat teatru elżbietańskiego znajdziecie w załączniku- proszę otworzyć i przeczytać- TEATR ELŻBIETAŃSKI
Proszę przeczytać tekst Tomasza Raczka Najlepszy scenarzysta wszech czasów, dostępny na https://epodreczniki.pl/a/william-shakespeare—najslynniejszy-dramaturg-w-dziejach-ludzkosci/DQfrxMfzQ i wykonać polecenia: Ćwiczenie 6.1 i Ćwiczenie 6.2
Zasadniczym ogniwem lekcji będzie spektakl A. Wajdy z 2010 r. , który obejrzycie na stronie https://ninateka.pl/film/makbet-andrzej-wajda
Spektakl Wajdy jest bardzo uwspółcześnioną wersją „Makbeta”, z pogranicza kina i teatru.
Sam reżyser tak mówił o swoim spektaklu:
A.W.- „Makbeta, jako sztukę o władzy już wielokrotnie widzieliśmy. Ja mam nadzieję, że uda mi się z aktorami wydobyć temat zbrodni i kary – w tym tajemnica tej sztuki, jej siła i piękno”.
A.W.- „Powstał zupełnie inny obraz, choć styl, obsadę i dekoracje przenieśliśmy wiernie z oryginalnej inscenizacji. Pozostał zimny klimat świata zminimalizowanego do kilku odcieni: czerni, szarości, błękitu. Dodaliśmy jednak efekty specjalne, przez co widowisko stało się czymś z pogranicza kina i teatru”.
Polecenie:
Oglądając spektakl proszę zwrócić szczególną uwagę na:
– scenografię i kostiumy oraz ich role w budowaniu nastroju,
– elementy symboliczne w scenografii spektaklu- zastanówcie się, jakie mogą mieć znaczenie,
– postacie głównych bohaterów przedstawienia, zwracając uwagę na ich odpowiedzialność za dokonane morderstwo
Na zaliczenie zajęć proszę przeczytać recenzję teatralną Jacka Cieślaka, Każdy ma w sobie Makbeta i odpowiedzieć na pytania. Zał. 1
( recenzja),Recenzja teatralna zał.2 ( polecenia) KARTA PRACY- RECENZJA TEATRALNA
Karty pracy proszę odesłać na e- maila b.kusiuk@wp.pl do 3 kwietnia 2020 r.
W razie jakichkolwiek pytań proszę się kontaktować za pomocą (e-mail, dziennik, grupa).
Pozdrawiam- Bożena Kusiuk