Uncategorized

język polski 4 BT

30.03.2020 r.

Temat lekcji: Co wyczyści, to się lśni… Wśród języka reklamy.

Na dzisiejszych zajęciach postaramy się zanalizować język reklamy. Poznamy uniwersalne cele i właściwości reklam.

Kto nadaje w reklamie? Na to pytanie odpowie Wam Pan profesor Jerzy Bralczyk, językoznawca, tłumacz.

W pierwszym filmiku profesor wyjaśnia, kim jest nadawca, a kim odbiorca w komunikacie reklamowym. Proszę otworzyć link http://scholaris.pl/resources/run/id/104683

Podczas projekcji drugiego filmu proszę Was o próbę sprecyzowania, w czym objawia się manipulacja w języku reklamy – będzie o tym mówił profesor Bralczyk.

Proszę zapoznać się z prezentacją dotyczącą języka reklamy, która dostępna jest na stronie https://prezi.com/oriabrle0ksb/jezyk-reklamy-srodki-i-funkcje-omow-na-podstawie-zgromadz/

Znajdziecie w niej:

  • Definicję reklamy
  • Podstawowe pojęcia związane z reklamą: slogan reklamowy, perswazja
  • Cele reklamy
  • Funkcje reklamy
  • Narzędzia reklamy: słowo, obraz, muzyka
  • Rodzaje oraz wiele przykładów reklam

Postarajcie się wszystko dokładnie przeczytać, a następnie wykonać ćwiczenie

Zadanie dodatkowe dla chętnych:

Zaprojektuj reklamę naszej  szkoły, pamiętając, by znalazł się tam slogan reklamowy!

Odpowiedzi proszę przesłać na adres b.kusiuk@wp.pl do 31.03.2020 r.

Pozdrawiam- Bożena Kusiuk