30.03.2020 r.
Temat lekcji: Co wyczyści, to się lśni… Wśród języka reklamy.
Na dzisiejszych zajęciach postaramy się zanalizować język reklamy. Poznamy uniwersalne cele i właściwości reklam.
Kto nadaje w reklamie? Na to pytanie odpowie Wam Pan profesor Jerzy Bralczyk, językoznawca, tłumacz.
W pierwszym filmiku profesor wyjaśnia, kim jest nadawca, a kim odbiorca w komunikacie reklamowym. Proszę otworzyć link http://scholaris.pl/resources/run/id/104683
Podczas projekcji drugiego filmu proszę Was o próbę sprecyzowania, w czym objawia się manipulacja w języku reklamy – będzie o tym mówił profesor Bralczyk.
Proszę zapoznać się z prezentacją dotyczącą języka reklamy, która dostępna jest na stronie https://prezi.com/oriabrle0ksb/jezyk-reklamy-srodki-i-funkcje-omow-na-podstawie-zgromadz/
Znajdziecie w niej:
- Definicję reklamy
- Podstawowe pojęcia związane z reklamą: slogan reklamowy, perswazja
- Cele reklamy
- Funkcje reklamy
- Narzędzia reklamy: słowo, obraz, muzyka
- Rodzaje oraz wiele przykładów reklam
Postarajcie się wszystko dokładnie przeczytać, a następnie wykonać ćwiczenie
Zadanie dodatkowe dla chętnych:
Zaprojektuj reklamę naszej szkoły, pamiętając, by znalazł się tam slogan reklamowy!
Odpowiedzi proszę przesłać na adres b.kusiuk@wp.pl do 31.03.2020 r.
Pozdrawiam- Bożena Kusiuk