Temat: Młoda Polska – początki modernizmu. ( 2 dodziny lekcyjne)
Dzień dobry.
Zajęcia rozpoczniemy od przeglądu najważniejszych wydarzeń historycznych i politycznych w okresie Młodej Polski. Posłuży nam do tego tablica chronologiczna, s. 10–16 w podręczniku.
Proszę zapoznać się z wykładem w podręczniku, s. 18–20 oraz prezentacją dzielo-modernizmu i wyjaśnić zagadnienia:
- Znaczenie pojęcia „Młoda Polska”.
- Okoliczności wiążące się z początkami Młodej Polski w Polsce i analogicznych zjawisk w Europie.
- Cechy modernizmu, jako epoki.
- Daty wiążące się z trwaniem Młodej Polski w Polsce i analogicznych zjawisk w Europie.
Odpowiedzi, celem utrwalenia, proszę zapisać w zeszycie przedmiotowym.
Zachęcam do zapoznania się z tematem Topografia Młodej Polski, ze strony https://epodreczniki.pl/a/topografia-mlodej-polski/DKxxYPcU3
Znajdziesz tam wiele ciekawych informacji o ośrodkach polskiej kultury i sztuki przełomu wieków.
Dowiesz się, jakie miejsca, związane z młodopolską kulturą i sztuką, znajdują się w Krakowie, Lwowie i Zakopanem.
Na czym polega secesyjny charakter dzieł sztuki architektonicznej Krakowa czasów Młodej Polski?
Zapoznaj się również z infografiką dotyczącą Secesji (podręcznik, s. 22–23).
Praca na zaliczenie zajęć:
- Wyjaśnij znaczenie terminu „secesja” i podaj po jednym przykładzie:
- Architektury secesyjnej
- Sztuki secesyjnej
- Malarstwa secesyjnego
Odpowiedź prześlij na e-maila b.kusiuk@wp.pl – 2.04.2020 r, podając imię, nazwisko, klasę.
Pozdrawiam- Bożena Kusiuk