Uncategorized

język polski 2 PT- 2.04.2020 r., 3.04.2020 r.

 

Temat: Młoda Polska – początki modernizmu. ( 2 dodziny lekcyjne)

Dzień dobry.

Zajęcia rozpoczniemy od przeglądu najważniejszych wydarzeń historycznych i politycznych w okresie Młodej Polski. Posłuży nam do tego tablica chronolo­giczna, s. 10–16 w podręczniku.

Proszę zapoznać się z wykładem w podręczniku, s. 18–20 oraz prezentacją   dzielo-modernizmu  i wyjaśnić zagadnienia:

  1. Znaczenie pojęcia „Młoda Polska”.
  2. Okoliczności wiążące się z początkami Młodej Polski w Polsce i analogicznych zjawisk w Europie.
  3. Cechy modernizmu, jako epoki.
  4. Daty wiążące się z trwaniem Młodej Polski w Polsce i analogicznych zjawisk w Europie.

Odpowiedzi, celem utrwalenia, proszę zapisać w zeszycie przedmiotowym.

Zachęcam do zapoznania się z tematem Topografia Młodej Polski, ze strony https://epodreczniki.pl/a/topografia-mlodej-polski/DKxxYPcU3

Znajdziesz tam wiele ciekawych informacji o ośrodkach polskiej kultury i sztuki przełomu wieków.

Dowiesz się, jakie miejsca, związane z młodopolską kulturą i sztuką, znajdują się w Krakowie, Lwowie i Zakopanem.

Na czym polega secesyjny charakter dzieł sztuki architektonicznej Krakowa czasów Młodej Polski?

Zapoznaj się również z infografiką dotyczącą Secesji (podręcznik, s. 22–23).

Praca na zaliczenie zajęć:

  1. Wyjaśnij znaczenie terminu „secesja” i podaj po jednym przykładzie:
  • Architektury secesyjnej
  • Sztuki secesyjnej
  • Malarstwa secesyjnego

Odpowiedź prześlij na e-maila b.kusiuk@wp.pl – 2.04.2020 r, podając imię, nazwisko, klasę.

Pozdrawiam- Bożena Kusiuk