17.06.2020.
Temat pierwszej lekcji:
Powtórzenie materiału z rozdziałów : ”Klimat i pogoda”, ” Przemysł mleczarski”.
Temat drugiej lekcji:
Powtórzenie materiału z rozdziałów : ”Hodowla drobiu”, ” Hodowla trzody chlewnej”.
Cele:
Utrwalanie słownictwa z rozdziałów: ” Klimat i pogoda”, ” Przemysł mleczarski”, ”Hodowla drobiu”, ” Hodowla trzody chlewnej” 🙁 uczeń potrafi:
-mówić o tym, czy hodowla trzody chlewnej w Polsce jest duża;
-wymienić wyzwania , jakie stawia hodowla trzody chlewnej;
-wymienić produkty przemysłu drobiarskiego;
-opowiadać, jak popularny w Polsce jest drób;
-wymienić popularne w Polsce produkty mleczarskie;
-wyjaśnić, jak technologia zmieniła produkcję nabiału;
-opowiadać, jaki wpływ ma klimat na rolnictwo w Polsce;
-wyjaśnić, w jaki sposób pogoda może mieć pozytywny lub negatywny wpływ na zbiory.
Plan przebiegu lekcji:
Odpowiedz na pytania:
- How does the climate in your country affect farming?
- How can weather help crops?
- How can weather harm crops?
- Can a local long-range forecast help farmers to determine when to plant?
- What dairy products are popular in your country?
- How has technology changed dairy production?
- Can you tell me why milk produced at farms is pasteurized and homogenized?
- What products come from the poultry industry?
- How common is poultry in your country?
- Do you think that it is a good idea to raise broilers and roasters in a free-range manner?
- How important is the beef industry in Poland?
- How important is the pork industry in Poland?
- Do you agree that corn-fed herds often produce higher grades of beef?
- Is the swine industry large in your country?
Odpowiedzi na pytania przyślij na mailowy adres elikor@onet.pl lub przez Messenger .
Jestem do dyspozycji na Messengerze w razie gdybyście potrzebowali doraźnej pomocy.
Pozdrawiam .
Galina Kuchta.