Język angielski 04.06.2020 r.
Temat lekcji: Rob doesn’t like them- zgadzanie i nie zgadzanie się.
Cele lekcji:
1. Rozwijanie słownictwa związanego z filmem
2. Rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem na tematy związane z filmem.
3. Zaimki osobowe i dopełnieniowe. (np. I vs me, he vs him; we vs us; they vs them).
4. Poznanie zasad używania konstrukcji typu „So do I” lub „Neither do I” do zgadzania się z kimś lub „Oh, I don’t” lub „Oh, I do” do nie zgadzania się z kimś – do zdań w czasie Present Simple.
Przebieg lekcji:
Otwieramy książki na str. 42 i wykonujemy następujące zadania.
Zad 11 str. 42. Steve and Emily go for a walk. Listen to their conversation. Ture or false? Write T or F. Correct the false sentences (Steve i Emily idą na spacer. Posłuchaj ich rozmowy. prawda czy fałsz? Popraw fałszywe zdania).
Nagranie: 1.57:
Skrypt do nagrania:
Emily: Do you want to watch a film tonight?
Steve: Yeah, why not?
Emily: What type of films do you like?
Steve: Lots of types. What do you think of Star Wars?
Emily: I think it’s a great film. I really like it.
Steve: So, do I. I love science fiction films.
Emily: So, do I. But I don’t see many because Rob doesn’t like them.
Steve: That’s a pity. What do you think of Ewan McGregor?
Emily: I quite like him, but he isn’t my favourite actor. I prefer Johnny Depp.
Steve: Oh, I don’t. I mean, he’s okay, but he’s nothing special.
Emily: Nothing special? How can you say that? I suppose you prefer Natalie Portman.
Steve: Mmm, yes, I like her a lot. But my favourite actress is Angelina Jolie. She is gorgeous. I really love her.
Emily: Mmm, she’s okay. What about Julia Roberts?
Steve: I don’t like her at all.
Emily: Neither, do I. And do you like Leonardo Di Carpio?
Steve: No, I don’t.
Emily: Oh, I do. He’s fantastic.
Steve: Aah… Now I know why. Leonardo Di Carpio looks like Rob haha.
Emily: Don’t talk rubbish. Of course, he doesn’t.
1. Emily likes science fiction films.
2. Rob doesn’t like science fiction films.
3. Emily doesn’t like Ewan McGregor.
4. Steve’s favourite actress is Natalie Portman.
5. Steve and Emily don’t like Julia Roberts.
6. Emily doesn’t like Leonarda DiCarpio.
so do I- ja też
neither do I – ja też nie
that’s a pity- szkoda
I suppose you prefer Natalie Portman …- pewnie wolisz N.P.
gorgeous- wspaniały, cudowny
talk rubbish- gadać głupoty
what about Julia Roberts?- A co powiesz o Julii Roberts?
Zaimki w funkcji dopełnienia:
Analizujemy tabelkę „Grammar Guide”.
W celu lepszego zrozumienia tego zagadnienia proszę koniecznie obejrzeć poniższy filmik: (powinniście znać już zaimki osobowe, zaimek (przymiotnik) dzierżawczy) a teraz uczymy się o zaimkach dopełnieniowych. – Proszę też przepisać tą tabelkę z filmiku do zeszytu, to bardzo ważne.
https://www.youtube.com/watch?v=QRkKuTMO3cU
Zad 12 str 42. – Match the questions and answers – Dopasuj pytania i odpowiedzi.
What do you think of science fiction films?
2. Do you like Natalie Portman?
3. Do you like King Kong? (to nazwa filmu)
4. What do you think of Hugh Grant?
a) I love her b) Yes, I love it c) I don’t like him d) I quite like them.
Następnie w celu przećwiczenia zaimków dopełnieniowych wykonaj zadanie 5 i 6 na str. 43.
Kostrukcja So do I/Neither do I oraz Oh, I don’t/Oh, I do używana do zgadzania lub nie zgadzania się z kimś.
Proszę przeanalizować tabelkę „Language Tip” na temat tej konstrukcji.
Wyjaśnienie:
Zgadzanie się (jest zgodność stanowisk):
Lubię piłkę nożną. Ja też. à I like football. So do I
Nie lubię piłki nożnej. Ja też nie à I don’t like football. Neither do I.
Nie zgadzanie się (rozbieżne stanowiska):
I like football. A ja nie. à I like football. Oh, I don’t.
I don’t like football. A ja tak à I don’t like football. Oh, I do.
UWAGA: Proszę zwrócić uwagę, że gdy mamy zgodność stanowisk to po wyrazach So lub Neither jest najpierw operator „do” (w 3 osobie byłby does) a potem jest osoba (podmiot).
Natomiast gdy stanowiska są rozbieżne to po wyrazie „Oh” jest najpierw osoba (podmiot) a potem operator „do/don’t” (w 3 osobie byłoby does/doesn’t).
W celu przećwiczenia tego zagadnienia proszę wykonać zadanie (gra w milionerzy) na Learning Apps:
https://learningapps.org/display?v=pnwpcn1e520
Oczekiwania i praca domowa:
1. Proszę wykonać zadania przedstawione na lekcji. Zapisać do zeszytu i nauczyć się nowych słówek.
2. Wykonać wspomniane wyżej zadanie 5 i 6 na str. 43 (w celu przećwiczenia zaimków dopełnieniowych)
3. Wykonać podane wyżej zadanie na Learning Apps (https://learningapps.org/display?v=pnwpcn1e520) w celu przećwiczenia konstrukcji z „So” i „Neither”.
Oraz jeszcze jedno zadanie na rozróżnienie zaimków osobowych w funkcji podmiotu i w funkcji dopełnienia.
https://learningapps.org/display?v=p3sdtgfea20
W razie pytań archilczuk@gmail.com lub kontakt przez Facebook.
Pozdrawiam, Ariel Chilczuk