Uncategorized

język angielski I B4 21.05.2020 r. (grupa 1)

Język angielski 21.05.2020 r.

Dzień dobry, dzisiejszy temat lekcji to:

Temat lekcji: I like R&B- wyrażanie opinii.

Cele lekcji:
1. Przypomnienie i utrwalenie czasu Present Simple.
2. Rozwijanie umiejętności czytania i słuchania oraz słownictwa na tematy związane z muzyką.

Przebieg lekcji: Wykonujemy zadania 1 od 5 na stronie 38 i 39 w podręczniku.

Zad 1. Słuchamy rozmowy Steve-a i Rob-a (chłopaka Emily) i Emily w sklepie muzycznym. Następnie czytamy tą rozmowę w podręczniku i tłumaczymy nowe słowka:
Nagranie: 1.51:

Słówka do przetłumaczenia:
I can’t stand it-
I prefer rock, really-
I just don’t know-
At least, I think so-
I don’t mind it-
everyone is different-
Neither, do I-
At least, I think so-
she’s rubbish-
actually-

Zad 2. Uzupełniamy zdania odpowiednimi imionami: Rob, Steve or Emily.
1. _____ and ____ don’t like rap.
2. _____ likes rock music.
3. _____ doesn’t like rock music.
4. _____ likes hip hop.
5. _____ likes Gwen Stefani.

Czas Present Simple:
Analizujemy tabelkę prezentującą budowę zdań w czasie Present Simple. Czytamy również informację na temat czasu Present Simple na str. 153.
Gorąco zachęcam również do obejrzenia filmiku który prezentuje sposoby tworzenia zdań oraz zastosowanie czasu Present Simple:
https://www.youtube.com/watch?v=orr92heKfW4

Zad 3a.  Na podstawie wiedzy którą zdobyliście z tabelki oraz filmiku wykonujemy zadanie.

Zad 3b. Przenosimy się teraz na platformę Learning Apps, logujemy się na swoje konta i wykonujemy zadania na czas Present Simple:
https://learningapps.org/display?v=pjf6dxsw220

Zad 4. Listen to the music quiz and match the music to the names on the jukebox. Coś dla miłośników muzyki: Posłuchaj quizu muzycznego i dopasuj muzykę do nazw (gatunków muzycznych) na szafie grającej:

Nagranie 1.52:

Teraz sprawdzamy odpowiedzi słuchając nagrania 1.53:

Zad 5. Posłuchaj nagrania i uzupełnij tabelkę:
Nagranie: 1.54:



Następnie na podstawie informacji które wpisaliśmy do tabelki zadajmy parę pytań i odpowiedzmy na nie (tak jak podano w przykładzie w książce)

Oczekiwania i praca domowa:
1. Proszę wykonać powyższe zadania- wysłuchać nagrania dialogu i przeczytać go, przetłumaczyć podane słówka oraz przede wszystkim zapoznać się z informacjami na temat czasu Present Simple (najlepiej obejrzeć wskazany filmik) i wykonać wskazane powyżej zadanie na platformie Learning Apps.
Jeszcze raz podaje link:
https://learningapps.org/display?v=pjf6dxsw220
W razie pytań archilczuk@gmail.com lub kontakt przez Facebook.
2. Możecie poćwiczyć sobie Present Simple jeszcze tutaj: https://quizizz.com/join/quiz/5ec6572c9de308001b0d3b52/start?from=soloLinkShare&referrer=5e861f0eb7160c0020d759b0
3. Proszę wykonać kartę pracy odnośnie czasu Present Simple.
Karta pracy: Present Simple- ćwiczenia

W razie pytań archilczuk@gmail.com lub kontakt przez Facebook.

Pozdrawiam, Ariel Chilczuk