1BT (Tech)Zdalne Lekcje

Godz. wych. 1BT 18.05.20

18.05.20

Temat: Sposoby radzenia sobie ze stresem.

Konieczność opanowania materiału z różnych dziedzin, kartkówki, zdalne lekcje, sprawdziany  wywołują stres u każdego z uczniów. Szczególnie zbliżający się koniec roku szkolnego, może generować dodatkową dawkę stresu. Jak więc wygrać ze stresem? Warto wypróbować któryś z przedstawionych sposobów.

 

  1. Ruszaj się!

Wielogodzinne przesiadywanie w domu nad książkami męczy nasz wzrok i organizm, do tego powoduje rozdrażnienie, zmęczenie i napady depresji. Dlatego codziennie warto znaleźć chwilę na rozruszanie się, oraz wyjście na świeże powietrze. Zakoduj więc w swoim codziennym planie, godzinę dziennie na aerobik, basen, lub krótki spacer. Jeśli już naprawdę nie masz czasu, lub warunki pogodowe nie zachęcają do wypełznięcia z domu, zrób kilka skłonów i porozciągaj się. Możesz znaleźć również w internecie wiele ciekawych ćwiczeń relaksujących i poprawiających samopoczucie.

  1. Jedz zdrowo

W sytuacjach stresowych pij dużo wody mineralnej, jedz owoce, warzywa i produkty bogate w błonnik, białko, kwas foliowy, żelazo, cynk i witaminy. Staraj unikać się kawy i napojów energetycznych, łatwo się od nich uzależnić co skutkuje: rozdrażnieniem, migreną i uczuciem zmęczenia. Pozbywamy się również cennych witamin i minerałów.. W walce ze stresem może  pomóc codzienny kawałek gorzkiej czekolady z wysoką zawartością kakao.

  1. Uśmiechaj się

Jak najczęściej, o każdej porze i do wszystkich. To najlepsza super moc jaką ma każdy w walce ze stresem, ponieważ nasz organizm nie jest w stanie jednocześnie śmiać się i odczuwać stres. Nawet sztuczny i wymuszony uśmiech potrafi znacznie polepszyć samopoczucie.

  1. Nie zaszywaj się (ten punkt zostawmy na czas kiedy będziemy mogli spotykać znajomych)

Nie ważne czy jesteś nawet „superintrowertykiem“, brak kontaktu z innymi ludźmi nie pomoże w rozładowaniu stresu. Czasami naprawdę nie wystarczy czas spędzony w szkole. Warto wyciągnąć na krótki spacer znajomych, spotkać się w neutralnym miejscu i pogadać o nawet największych głupotach świata. Pomoże Ci to oderwać myśli od stresujących sytuacji

  1. Pij herbatki

Ziołowe herbatki pomagają rozładować stres i napięcie. Szczególnie zbawienne działanie ma niezastąpiona melisa. Wyciszyć pomoże Ci się też rumianek, a mięta oczyści i wyrówna metabolizm. Poprawić nastrój pomogą Ci również herbatki owocowe lub te o całkiem zaskakujących smakach. Skompletuj swój własny zestaw herbatek na zły humor i pamiętaj o nich, kiedy przyjdzie Ci ochota sięgnąć po kolejną super uspokajającą tabletkę. Jeśli jednak czujesz, że bez niej się nie obejdzie, znajdź taką ziołową o łagodnym działaniu i bierz w okresie natężonego stresu.

  1. Rób plan dnia

Kiedy masz dużo na głowie i nie wiesz od czego masz zacząć najpierw, zacznij od wykonania dokładnego planu zajęć na każdy dzień. Pomoże Ci to posegregować obowiązki i zaplanować czas potrzebny na ich wykonanie. Pamiętaj by w Twoim planie nie zabrakło czasu na hobby, wysiłek fizyczny. I pamiętaj by nigdy nie robić kilku rzeczy na raz, bo nie skończysz wówczas ani jednej z nich.

  1. Popatrz na to z innej strony

Pamiętaj, że kolejny sprawdzian czy nawet tak ważna sprawa to jeszcze nie koniec świata.  Myśl pozytywnie i pozbądź się stresu, a wszystko będzie dobrze 🙂

 

Bardzo proszę o uzupełnienie wszelkich braków w przesyłaniu prac ze zdalnych lekcji. Zbliża się czas wystawiania propozycji ocen, nie zaniedbujcie zdalnego nauczania. Dzisiaj wielu z Was przez systematyczną prace może uzyskać lepsze oceny niż kiedy wystawiane są one w sposób tradycyjny. Każdy może pracować własnym tempie i przez siebie wybranej porze. Nie marnujcie czasu i szans. Braków nie da się ukryć i tego, że prace są nie wysłane też nie. Od piątku dzwonię już do rodziców i będę ich informować o wszystkich Waszych brakach o jakich się dowiem od nauczycieli. DO PRACY!!!

Pozdrawiam I.Sokołowska