Temat: Kwasy i zasady według Arrheniusa, Bronsteda – Lowry”ego i Lewisa. (2h)
1. Proszę powtórzyć wiadomości z dysocjacji kwasów, zasad i soli według Arrheniusa, obejrzyj filmik https://www.youtube.com/watch?v=9f1VbIFmXcQ, a następnie zapisz w zeszycie wieloetapową dysocjację kwasu fosforowego (V) oraz wodorotlenku magnezu.
2. Proszę zapoznać się z założeniami teorii Bronsteda – Lowry”ego w odniesieniu do kwasów i zasad oraz z założeniami teorii Lewisa w odniesieniu do kwasów i zasad na podstawie załączonej prezentacji oraz filmików:
http://www.kchn.pg.gda.pl/didactics/kwasy_zasady.pdf
https://www.youtube.com/watch?v=Ai-8Fcr1wFQ
https://www.youtube.com/watch?v=tOkRc0Cy3Zw
https://www.youtube.com/watch?v=odtkj_C82U8
3. Proszę zapisać w zeszycie notatkę – założenia teorii Brønsteda-Lowry’ego oraz Lewisa
Notatka – teoria kwasów i zasad
4. W podsumowaniu tematu, proszę obejrzeć prezentacje https://pl.khanacademy.org/science/chemistry/acids-and-bases-topic/acids-and-bases/a/bronsted-lowry-acid-base-theory
5.Proszę rozwiązać zadania z karty pracy
Rozwiązania zadań, będą potwierdzeniem udziału w lekcji, proszę odesłać na adres e-maila: justyna.filipiak7@gmail.com
Proszę zalogować się na stronę e-podręczniki w udostępnionym materiale rozwiązać zadania pod tematem lekcji, będzie to potwierdzeniem aktywnego uczestnictwa w zajęciach.
Pytania oraz informacje zwrotne, proszę kierować na podany adres e-mail lub poprzez dziennik elektroniczny, wpisując w tytule imię i nazwisko ucznia oraz klasę
Ważna informacja!
Za tydzień odbędzie się karkówka z tematów: stała równowagi i reguła przekory. Instrukcja zostanie wysłana na e-maile uczniów.
Pozdrawiam
Justyna Filipiak